Friday, November 4, 2011

Slobodan Maslic REIKI KODEKS I ETIKA


REIKI KODEKS
(Pravila ponašanja reikista)- cela verzija

Praktikanti Reikija se kad tad moraju susreti sa pitanjima kao što su; šta je to kodex, odnosno način ponašanja u Reikiju, šta je to etika i da li svako od nas poštuje i priznaje te kategorije. Obično, bez obzira iz koje su škole, praktikanti vole reći da rade Tradicionalni Reiki. Ta im rečenica na neki način daje sigurnost da nisu skrenuli sa puta Reikija i time se sve završava. Neki od njih možda ni ne znaju što to znaci Tradicionalni Reiki (Usui Shiki Ryoho) i što se pod tim podrazumijeva. To se odnosi na reikiste I, II, III stepena. Stoga predlažem svima da preispitaju svoje poimanje Reikija i da sami ustanove da li se kreću u okvirima takvog kodeksa i etike. Postoji kodeks koji je usvojen od majstora učitelja i koji je vrlo star. I sama gospođa Furumoto razmišlja o tome u dogovoru sa ostalim majstorima, i pokušavala prodrijeti u mudrost i odgovora na pitanje da li je došlo vrijeme za promjenu tog kodeksa ili bi se i dalje trebalo pridržavati onog starog. Svakako da se čovjek današnjice uspinje ka većoj svjesnosti i postoji mogućnost da ga postojeći kodeks na neki način može sputavati, ali svakako da je s druge strane dobro da postoji i da praktikantima pokazuje smjernice. Što to znači u praksi - pokušaćemo odgovor naći u daljnjem tekstu.

OPŠTE ODREDBE

1. Prvo i osnovno, da bismo uopšte mogli koračati istim putem jeste pretpostavka da smo jednaki. Dakle sva prava koja dajem sebi, moram dati i drugima. To se odnosi i na sve kategorije života a gledajući uže, odnosi se i na Reiki. Prihvatam jednakost i poštujem pravo svakog pojedinca na njegovo samoodređenje, vjeroispovjest te izražavanje slobodne volje. Prije nego što praktično i životno usvojimo ovakav način razmišljanja, jasno da moramo zauzeti svoj potpuno jasan stav o svim životnim pitanjima koja su nam ponuđena a to su između ostalih; jednako prihvatanje svih ljudi bez obzira na boju kože, pol, društveni status, fizički izgled, zdravstveno stanje, sve vidove opredjeljenja i mnoga druga koja ovdje nisu navedena.

2. Kako Reikiju pristupamo sa nivoa svoje sadašnje svijesti, tako ga i poimamao. Stoga je dobro da odlučimo da ćemo prema tom poimanju i svojoj savjesti te načelima Reikija, poučavati i pomagati svima onima koji to iskreno žele i traže. Iako bi se o ovom članu kodeksa moglo dosta napisati i nebi nam bio dovoljan ovaj prostor; ipak bi trebalo napomenuti nekoliko slučajeva. Jedno od njih je da bi morali poštovati svačiji odabir vrste i metode liječenja pa čak i poštovati njihovu odluku da se ne liječe ni na koji način, ukoliko je to njihov odabir. U praksi, često nagovaramo druge da poduzmu nešto, preporučujemo im Reiki kao način rješavanja njihovih problema, pa ima slučajeva kada zaboravimo na ovaj članak kodeksa pa pretjeramo u nagovaranjima i uvjeravanjima kako je Reiki pravi i jedini način, te uvjereni kako je to dobro za njih; uguravamo im Reiki energiju protiv njihove istinske volje.

3. Kako se ni jedan pojam ovog kodeksa ne može razmatrati pojedinačno , a da nije povezan sa mnogim drugim pojmovima, može se samo spomenuti kako bi morali voditi računa da svako naše djelovanje bude usmjereno ne samo za dobro svakog pojedinca, već i za opštu dobrobit svih drugih ljudi i planete Zemlje. To znači da se odlučujem raditi na cjelovitosti, pripadnosti i povezanosti nas kao ljudskih bića sa jedinstvenim životnim poljem planete Zemlje i cjelokupnog Univeruma. Svjesno odlučujem na svaki mogući način poštovati to polje koje daje život meni i svakom drugom obliku postojanja. Čuvaću prirodu i moja djelovanja će biti usmjerena očuvanju životne okoline u kojem živimo i ni na koji svjesni način je neću povrijediti.

4. Kao životnu odrednicu prihvatam načela Reikija i prema njima ću nastojati živjeti. Paziću na svoje ponašanje prema svojim učenicima, kolegama i svim ostalim ljudima. Prvenstveno ću raditi na svom ličnom rastu i razvoju te iz takvih rezultata vlastitim primjerom prenositi Reiki s ljubavlju i mudrošću koja mi je u tim okolnostima data.

STANDARDI:

1. Ono što se odnosi i na majstore učitelje ali i na ostale praktikante Reikija je da se pridržavamo formi Usui Sisitema uvažavajući i svoj lični doprinos kroz samorazvoj. Ovaj kodeks podrazumijeva između ostalog da prenosimo Reiki onako kako smo ga primili, da se odnostimo prema primaocima s puno ljudskog razumijevanja, da ne pokleknemo izazovima Ega te da uvažavamo iskustvo starijih reikista, poštujemo mišljenje svoga Reiki majstora učitelja ali i svih ostalih praktikanata.

2. Da poštujemo i čuvamo svetost tajne suštine i forme inicijacije i simbola. Nažalost, očevici smo objavljivanja knjiga sa jasno isrcrtanim simbolima, opisivanjem Reiki inicijacija i mnogih drugih pojava koje su u suprotnosti sa ovim pojmom Kodeksa. Upravo zbog nepoštivanja ovog Kodeksa u praksi je bilo slučajeva da su neki majstori inicirali ljude iako nisu bili učitelji a to znači da nisu niti poznavali način inicijacije pa su neke osobe završavale u zdravstvenim ustanovama sa psihičkim problemima, strahovima i sl.

3. Prilikom iniciranja praktikanata u I stepen majstor je dužan poštovati i primjenjivati četiri inicijacije sa odredenim razmacima između njih, poučiti praktikante o istoriji Reikija, insistirati na tehnici polaganja ruku, tretmanima sebe i drugih, podučiti ih duhovnim Reiki načelima, te održati kurs u trajanju od najmanje dva dana.

4. Iako će o cijeni tečaja biti još riječi, za I i II stupanj nebi smjelo biti nikakvog cjenjkanja i cijena bi trebala prema već spomenutom Kodeksu iznositi za I stepen 150$ a za II stepen 500$. O ovom Kodeksu će se još sigurno puno raspravljati, no on je takav kakav je i ovdje je napisan prema izvornom obliku. Vrlo dobro znamo da mnogi majsori učitelji takve tečajeve održavaju po znatno nižim cijenama, možda u želji da što više ljudi dobiju Reiki iako postoje i drugi razlozi koji mogu biti čak čisto komercijalni. Kada su gospodju Furumoto upitali za to i objasnili joj da je kupovna moć ljudi u srednje razvijenim ili nerazvijenim zemljama daleko manja nego li u razvijenim zemljama, odgovorila je protupitanjem; "A ko kaže da npr. u Srbiji, Bosni, Hrvatskoj mora biti toliko puno reikista ili majstora učitelja?". Dobro bi bilo da o tome svi razmislimo, jer brojnosti ne znači i kvalitet, pa se može dogoditi da upravo u toj masovnosti leži razlog što Reiki sve više gubi svoju tradicionalnost.

5. U drugi stepen bi Reiki majstor učitelj mogao inicirati praktikanta koji je prakticirao Reiki barem tri mjeseca nakon primanja I stepena. Trebao bi ispoštovati tradiciju jedne integralne inicijacije, savjesno i svim svojim znanjem upoznati praktikante sa načinom crtanja simbola i mantri, upoznati ih sa načinom uporabe i osvrnuti se na značaj očuvanja njihove svetosti i tajnosti. Kako je II stepen po mome mišljenju vrlo opširan, majstor, već prema svome znanju i savjesti treba ih praktično izvodeći simulaciju, podučiti u kojim slučajevima se koji simbol upotrebljava i na koji način, kako bi kasnije praktikanti doista i praktikovati tehniku II stepena. Naime, ima dosta slučajeva da osobe završe II stepena ali ga u praksi ne upotrebljavaju. Da li je tome razlog što ga ne poznaju dovoljno ili možda strah - teško je reći, ali ja ličnoo mislim da za to nisu dovoljno izučeni i da mjastor nije insistirao da ga praktično rade, što bi svakako trebalo. Seminar II stepena bi se trebao održavati u trajanju od najmanje 4 dana.

6. Obuka majstora dolazi iz prepoznavanja i iskustva, vremena i zrelosti u svom vlastitom majstorstvu da se nekoga inicira u majstora. Potrebno je dobro poznavanje kandidata u kojem će majstor učitelj prepoznati najpovoljnije vrijeme, uz prethodno zadovoljavanje svih ostalih uslova kao što su; da li kanditat održava jasan odnos prema svom majstoru, da li je u prethodnom razdoblju imao iscjeliteljskih iskustava, i da li je proteklo dovoljno vremena kako bi se usavršio u prethodnom (drugom) stepenu. U pravilu bi se najprije trebalo prema Kodeksu kanditata inicirati u majstora tek nakon jednogodišnjeg rada i učenja uz svog majstora i to jednom integralnom inicijacijom sa majstorskim simbolom. Tek inicirani majstori učitelji bi u početku trebali inicirati i podučavati kandidate za I stepen, nakon izvjesnog vremena u II stepen, a tek nakon tri godine bi mogli inicirati u majstore.
Kandidat treba izvršiti obvezu prema svom majstoru u iznosu od 10.000 $. Majstor učitelj može procijeniti što znači vrijednost od 10.000 $ za kandidata, pa ukoliko tu punu vrijednost nije moguće izraziti u novcu, može se izraziti u nekoj drugoj energiji, npr. možemo postaviti uslov kandidatu za majstora da vam asistira, ili da radi Reiki za opšte dobro, ili da dragovoljno učestvuje u ispomoći npr. u zdravstvenim ustanovama ili staračkim domovima i da se na taj način nadoknadi energija u navedenoj vrijednosti.

Takođe je u praksi moguće da vas inicijaciju zatraže praktikanti koji su neki od stepeni već završili kod nekog drugog majstora učitelja, Da biste sačuvali svetost i čistoću, te jasan odnos prema drugim kolegama (reiki majstorima) potrebno je uputiti kandidata svom prethodnom majstoru kako bi od njega primio blagoslov i otpust. Mi lično bismo isto tako morali dati svome učeniku takav bezuslovni blagoslov ukoliko učenik želi primiti višu inicijaciju kod nekog drugog majstora.

ETIKA:

Etika se odnosi najviše na naš odnos prema takozvanim primaocima, odnosno osobama koje traže naše tretmane. Trebali bismo zaštititi njihov lični dignitet, držati u tajnosti sve probleme koje su nam povjerili i biti tolerantni na sve ostale sisteme iscjeljivanja, te ne mješanje u sistemske odredbe zvanične medicine.

No comments:

Post a Comment